بلاگ

همه چیز در مورد دوربین های خودرو

کاربرد دوربین خودرو و تفاوت هایشان در چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، خودرو یکی از سرمایه‌های افراد است که برای حفظ آن باید شرایط مختلف را بررسی کرد. همچنین مشخص شدن آسیب‌های وارد شده هنگام پارک بودن خودرو نیز اهمیت دارد. برخی از افراد در صورت برخورد با خودروی گران قیمت، فرار کرده و نمی‌توان پیگیری‌های لازم را انجام داد.

دوربین ماشین یک ابزار کاربردی، برای این است که در صورت حادثه و تصادف از چگونگی وارد شدن آسیب اطلاع پیدا کرد. البته به راحتی می‌توان حادثه را به صورت مستند پیگیری کرد.

انواع دوربین خودرو

انواع مختلفی از دوربین خودرو وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • دوربین‌های ثبت وقایع

  • دوربین ۳۶۰ درجه

  • دوربین عقب

  • دوربین جلو

موارد فوق را در ادامه به طور کامل توضیح داده ایم.

همه چیز در مورد دوربین های خودرو

دوربین ثبت وقایع

هنگامی‌ که در حال رانندگی هستید، ممکن است که اتفاقات زیادی رخ دهد که در برخی از موارد، فیلمبرداری این وقایع کاری ضروری است. اگر خودرو شما در جاده با یک شی یا خودرو دیگر تصادف کند؛ به راحتی با در دست داشتن فیلم دوربین خودرو خود، می‌توانید، روند را تسریع کرده و این فیلم را به پلیس راهنمایی و رانندگی تحویل دهید. استفاده از دوربین در بسیاری از کشور‌ها رایج شده و بیشتر راننده‌ها برای اثبات تصادف‌های خود از این روش استفاده می‌کنند.

دوربین دنده عقب

در بیشتر مدل‌های دوربین خودرو یک لنز کوچک تعبیه شده‌است که می‌توان از آن برای دوربین دنده عقب، استفاده کرد. بدین گونه که دوربین، باید روی سپر عقب خودرو نصب شود. برق دوربین از چراغ دنده عقب خودرو تامین می‌شود. هنگامی ‌که دنده خودرو به حالت دنده عقب قرار می‌گیرد، دوربین به صورت اتوماتیک روشن می‌شود و شروع به فیلمبرداری خواهد کرد. تصویر عقب خودرو بر روی نمایشگر ماشین نمایش داده می‌شود و به راحتی می‌توان به تصاویر عقب خودرو دسترسی داشته‌باشید.

دوربین های دنده عقب خودرو هم به صورت زیر پلاکی هم به صورت داخل سپر ماشین قابل نصب میباشند.

همچنین پارک کردن ماشین برای راننده‌هایی که به تازگی پشت اتومبیل می‌نشینند، می‌تواند بسیار کمک کنند.

به طوری که محدوده پارک برای راننده مشخص شده و به راحتی شرایط پارک خودرو فراهم می‌شود..

دوربین های دید در شب

در بیشتر دوربین‌های طراحی شده، LED‌های مادون قرمز در اطراف دوربین نصب شده‌اند؛ که با تاریک شدن هوا، نگرانی برای کیفیت ضبط تصویر نداشته‌باشید. در حقیقت این LED‌ ها نور را برای محیط فراهم خواهند کرد.

همه چیز در مورد دوربین های خودرو

حافظه دوربین خودرو چیست؟

دوربین‌های خودرو در مدل‌های گوناگون و با حافظه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایت به بازار ارائه شده‌اند. علاوه بر این در بعضی از مدل‌ها می‌توان بعد از پر شدن حافظه، فیلم‌های جدید را بر روی فیلم‌های قدیمی‌تر که لازم ندارید، ضبط کنید. علاوه بر ضبط تصاویر، می‌توانید این تصاویر را بر روی گوشی خود نیز مشاهده کنید.

دوربین خودرو برای چه کسانی لازم است؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که دوربین خودرو برای تمام ماشین‌ها مورد نیاز است و با توجه به اینکه حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند؛ بهتر است که برای ایمنی بیشتر و جبران خسارت‌های احتمالی از دوربین خودرو استفاده کرد. دوربین‌های ماشین با توجه به کاربردهای چندگانه‌ای که دارند، می‌توانند، جزو یکی ابزار‌های اساسی برای خودرو محسوب شوند.

دوربین ۳۶۰ درجه

دوربین خودرو ۳۶۰ درجه دارای ۴ عدد دوربین است که زیر آینه بغل، روی سپر عقب خودرو و روی سپر جلوی خودرو قرار می‌گیرد. شرایط دید با زاویه ۳۶۰ درجه بر روس مانیتور خودرو برای راننده فراهم خواهد شد. استفاده از این دوربین‌ها به علت اینکه دید راننده را در تمام ابعاد در نظر گرفته‌است، بسیار کاربردی بوده و می‌توان به راحتی در مکان‌های باریک پارک خودرو را انجام داد. استفاده از دوربین خودرو ۳۶۰ درجه علاوه بر اینکه تصاویر را ضبط می‌کند با کیفیت عالی می‌تواند به صورت آنلاین بر روی گوشی موبایل هم مشاهده کرد.

از دیگر ویژگی‌های دوربین ماشین 360 درجه، می‌توان به تشخیص صدا اشاره کرد. دوربین 360 درجه خودرو دارای Gps  نیز است که در زمان سرقت، ردیابی اتومبیل را امکان پذیر می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید